reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Eva Fulajtárová

Eva Fulajtárová

Bloger 
  • Počet článkov:  99
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vraj som filantrop, sociálne orientovaná a nadovšetko si cením možnosť slobodne sa rozhodnúť ... Zoznam autorových rubrík:  ... čo sa ma bytostne dotýkaKniha a jaNezaradené2- (dva mínus)Rozhodnut銍ASTIE SI TYPacientska advokácia/dôverníctObyčajné, ale s pomlčkoumôžem? Môžem, som naša VikinkaVšetkýmSúkromné

reklama

ŠŤASTIE SI TY

... a osoba invalidná : - časť II.

Eva Fulajtárová

... a osoba invalidná : - časť II.

K žiadosti o priznanie invalidity a posúdenia zdravotného stavu z pohľadu schopnosti pracovať nie je potrebné či nevyhnutné vlastniť preukaz osoby ZŤP. Ale pre prácu v chránených dielňach, či pracovať v rámci chráneného pracovného miesta len preukaz ZŤP nestačí. Priložená fotografia nemenovanej firmy síce akoby nevedela o tejto skutočnosti, ale odpusťme jej to. Ide o firmu so sídlom v Česku.

  • 17. júl 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 025x
  • 4
Osoba zdravotne ťažko postihnutá a osoba invalidná : - časť I.

Eva Fulajtárová

Osoba zdravotne ťažko postihnutá a osoba invalidná : - časť I.

Preukaz osoby ZŤP, ZŤP/S či invalidný dôchodok môžeme ľudovo nazvať „ produkty" nášho sociálneho systému. Oba tieto „produkty" sa viažu na človeka, ale každý z nich plní inú funkciu, podľa iného zákona. V čom spočíva ich rozdielnosť a vôbec poznať ich účel je dnes pre mnohých ešte stále čosi nepochopiteľné. Býva takmer pravidlom, že ľudia, ktorí majú zdravotné problémy, si myslia, že je medzi nimi istá náväznosť, resp. jedno podmieňuje druhé. Kiežby tieto pochybnosti boli iba v rovine znalostí, či pochybností fyzických osôb. No častokrát sa v tejto hierarchii nevedia zorientovať ani samotné firmy. Ktorý z týchto „dvoch produktov" nášho sociálneho systému je pre človeka dôležitejší? Tak by otázka nemala byť nikdy postavená, lebo odpoveď na ňu neexistuje.

  • 17. júl 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 13 026x
  • 0
Práca: právo alebo povinnosť? - časť II.

Eva Fulajtárová

Práca: právo alebo povinnosť? - časť II.

Už som hovorila o tom, že ľudia ZP, poberatelia ID (a ja myslím skupinu ľudí so psychickým ochorením) nemajú zo zákona povinnosť pracovať. Sú finančne zabezpečení a to tak, že im sociálna poisťovňa mesiac čo mesiac posiela na účet istú fixnú sumu na prežitie. Áno, na prežitie. Lenže, málokomu to dochádza, že z ID je možné akurát tak prežiť, nie žiť život dôstojný človeka

  • 16. júl 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 865x
  • 7
P r á c a : právo alebo povinnosť?

Eva Fulajtárová

P r á c a : právo alebo povinnosť?

Každý dospelý zdravý človek vie, že práca je predovšetkým povinnosťou a to jednou z najdôležitejšou takmer na celý život. Keďže séria mojich príspevkov je venovaná ľuďom ZP, táto úvaha sa bude uberať trochu iným smerom. Takže: je práca právom alebo povinnosťou?

  • 20. jún 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 242x
  • 2
Pracovať aj napriek ochoreniu (psychické)

Eva Fulajtárová

Pracovať aj napriek ochoreniu (psychické)

V tomto príspevku je rovnako dôležité to ochorenie, ako aj jeho bližšia špecifikácia - psychické. Zákon o zamestnanosti, resp. naše zákony nerozlišujú jednotlivé ochorenia ani z pohľadu zamestnania či zdravotného postihnutia. Všetci ľudia, ktorí poberajú ID (lebo je to cieľová skupina môjho záujmu), zákon pozná ako osoby so ZP a je úplne jedno, do ktorej skupiny človek patrí.

  • 19. jún 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 551x
  • 0
reklama
Vplyv zamestnania na zdravotný stav psychicky chorého človeka

Eva Fulajtárová

Vplyv zamestnania na zdravotný stav psychicky chorého človeka

Napriek tomu je potrebné mať na pamäti, že pri akomkoľvek ochorení, je takmer  vždy šanca zmeniť svoj zdravotný stav k lepšiemu, ev. zastabilizovať ho. V reálnom živote je to asi o tom, že človek sa raz cíti lepšie, raz o čosi horšie a táto situácia môže pretrvávať aj niekoľko rokov. Majme na pamäti, že hovoríme o psychicky chorých ľuďoch s rôznymi diagnózami.

  • 19. jún 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 170x
  • 3
Rôzne formy pomoci

Eva Fulajtárová

Rôzne formy pomoci

Tento príspevok mal byť diskusným príspevkom pre Alicku, ale... keďže si myslím, že môže povedať aj iným niečo o pomoci, tak som sa ho rozhodla zverejniť formou príspevku. Podotýkam, že je dosť emotívny, nakoľko Alickine príbehy sú vždy plné emócii a naviac: všetko, čo tu ďalej popisujem, je veľmi čerstvo odžité ... a bolí. Možno, možno práve táto forma bude pre mňa  istou terapiou, ktorú tak veľmi, veľmi teraz potrebujem.

  • 13. okt 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 460x
  • 2
Keď nejde uveriť, že ...

Eva Fulajtárová

Keď nejde uveriť, že ...

Keďže nemám dosť vlastných slov, aby som vyjadrila svoje pocity nad nečakaným odchodom tejto vzácnej mladej ženy, prepožičiavam si myšlienky iných. Keďže autorka súhlasila s uverejnením daného textu na inej stránke, zrejme nebude mať výhrady ani proti publikovaniu na stránkach blogu sme.sk

  • 19. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Mediálne známa tvár pozná svoju cenu

Eva Fulajtárová

Mediálne známa tvár pozná svoju cenu

Nemám na mysli bulvár, ani účtovanie „juríkov" na kontách konkrétnych osobností. Vzhľadom na to, že sa blíži Deň duševného zdravia (10.10.) a ním spojená zbierka Nezábudka, myslím tým charitu.

  • 25. sep 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Moja mama... šéfka – moja/naša

Eva Fulajtárová

Moja mama... šéfka – moja/naša

Tento príspevok mala napísať moja dcéra, alebo ak chcete, moja zamestnankyňa, moje pracovníčky. Keďže ony majú iné priority, ako písať blogy, píšem to za všetkých, vrátane seba; ja ako šéfka.Roky som bola matkou. Mojim deťom, teda aj mojej dcére. A nikdy ňou neprestanem byť. Ani teraz, ani potom. Ale aké to je, keď prestávam byť matkou a som, jednoducho povedané, šéfkou? Roky som bola priateľkou, a nikdy ňou neprestenem byť. Ani teraz, ani potom. Ale som šéfkou. Aké to je?

  • 31. aug 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
reklama
O dobrovoľníctve

Eva Fulajtárová

O dobrovoľníctve

Život má pre nás každodenne dve správy. Tú horšiu, či zlú, že... na svete je plno neprávostí, bolestí, krívd, alebo len mnoho ľudí má smolu, že sa narodili na nesprávnom mieste. A tú dobrú: že sa vždy nájde ktosi, kto je ochotný pomôcť!!!

  • 14. sep 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 4
2% - n á d e j e

Eva Fulajtárová

2% - n á d e j e

I keď som sa písaniu na blog už dlhší čas nevenovala, neznamená, že ho ignorujem. Akosi mi dochádza, že  sa prezentujem iba vtedy, keď sa potrebujem vykričať, čo nie je správne. Viem, ale som už taká. A čo ma trápi teraz? Znova nové poznanie, že to, o čom som predpokladala, že je maličkosť a pôjde samo, začína sa javiť ako problém.

  • 6. feb 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
Bohom požehnané Vianoce... nech sú také pre nás všetkých

Eva Fulajtárová

Bohom požehnané Vianoce... nech sú také pre nás všetkých

Neprajem Vám, aby dieťa z Vašej rodiny bolo nútené v čase rozbaľovania darčekov, ev. príchodu Ježiška, vybrať z poličky a položiť pred dvere maminkine topánky. V duchu jeho sedemročného myslenia a v snahe oklamať nielen Ježiška, susedov, ale hlavne svoju sedemročnú dušičku – a sme doma všetci, aj maminka.  Za toto detské konanie nestojí žiaden bohato prestretý vianočný stôl, ani vianočná atmosféra. Keď nieto mamky doma, nieto pre deti čaro Vianoc, nech by si pod stromčekom našli čokoľvek. Vianoce bez mamky, ocina sú iba o jedení, o veciach a o ozdobnom papieri. Nie je to o prekvapení, kúzle a ligote mamkiných či tatinových očí, keď si drobizg vybaľuje darčeky.

  • 2. nov 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Pracovná porada trochu inak ....

Eva Fulajtárová

Pracovná porada trochu inak ....

Najviac ma oslovila veta od pána primára: dodnes nechápem, prečo o človeku, ktorý takto koná, sa hovorí, že  SPÁCHAL SAMOVRAŽDU!!!

  • 28. okt 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 7
Nezábudka od ... nezabúdaj, nezabudni!

Eva Fulajtárová

Nezábudka od ... nezabúdaj, nezabudni!

Nezábudka – nezabudni!  Nie. Nezabudnem. Nezabudnem na to, že som Ťa, Heňo, poznala. Nezabudnem na to, že si mal niečo iba cez tridsať, veľkú lásku a že už vo štvrtok neprídeš.

  • 24. sep 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 12
reklama
Aj pre Teba Dodo...

Eva Fulajtárová

Aj pre Teba Dodo...

Priateľ môj, ťažký kríž za druhých si ty niesol Neverí nikto z nás, že si snáď málo zniesol Boh ten kríž mal za nás niesť On čaká na konci ciest

  • 27. júl 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 6
Aby šťastie nebolelo!

Eva Fulajtárová

Aby šťastie nebolelo!

Tento príspevok je vlastne moja reakcia na vyjadrenia k článku – Som psychiatrický pacient. Stále tvrdím, že človek nič nemusí -  zdôvodňovať, prečo koná tak, ako koná a kto navštevuje moje stránky, zrejme mu neuniklo, že v logu mám výpoveď: nadovšetko si cením možnosť slobodne sa rozhodnúť!

  • 23. júl 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 171x
  • 2
Som psychiatrický pacient ...

Eva Fulajtárová

Som psychiatrický pacient ...

Tento príspevok chce byť ladený k téme Som psychiatrický pacient z pohľadu medziľudských vzťahov, čím nemožno obísť aj vzťahy na pracovisku, alebo u mladších ľudí vzťahy medzi spolužiakmi, členmi rôznych študijných krúžkov a postoje k týmto problémom nielen zo strany  nadriadených, ale i samotných kolegov. Je o tom, ako sa správať, aby nám nebolo ubližované a možno až po jeho prečítaní mnohí pochopia, že konanie týchto ľudí je také, aké je. Aj keď sa to nezdá, nechcú ani oni vedome nikomu ublížiť. Mnohí na druhej strane sú častokrát presvedčení, že ich „tá osoba“ ignoruje, ale nie. Ona iba ešte nemá dostatok síl na komunikovať s okolím. Nesmeruje k dodržiavaniu liečebného režimu z pohľadu lekára, nerozoberá psychofarmaká a spôsob liečby.

  • 23. júl 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 725x
  • 7
Prílohy

Eva Fulajtárová

Prílohy

... A je to celé!

  • 15. júl 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 1
Ako neublížiť... – voľné pokračovanie príspevku Šťastie si ty

Eva Fulajtárová

Ako neublížiť... – voľné pokračovanie príspevku Šťastie si ty

Aj na psychiatrii bývajú návštevné hodiny a kontakt s vonkajším svetom by mal byť predovšetkým potešením, sviatkom a príjemným zážitkom pre obe strany.

  • 15. júl 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
reklama
SkryťZatvoriť reklamu